10 mdr. - salt i købemad

29. oktober 2017

Alder:
10 mdr.

10 mdr. - salt i købemad

Kære Helen,

Det holdt hårdt, men vi er kommet igennem vores lange søvnkrise, og min dreng sover nu pludselig normalt igen – så skønt :-) Jeg er samtidig stoppet helt med amning, og han får nu flaske to gange om dagen på samme tidspunkt, som han tidligere blev ammet, ved hjemkomst og ved puttetid.

Der er samtidig sket rigtig meget i hans udvikling. Han er f.eks. begyndt at kravle og nu også at spise selv. Det går fint fremad med teknikken, men det veksler meget, hvor interesseret han er i at spise maden fremfor at lege med den eller bare feje den på gulvet... Specielt grøntsagerne er det nærmest umuligt at få ham til at spise. Han er dog ret vild med brødhapsere og ser ud til ...

Annonce

... nærmest at kunne leve af det alene... det går selvfølgelig ikke, men at variere pålægget kunne selvfølgelig være en måde at variere hans kost.

Nu er det jo bare sådan, at både brød og pålæg, man køber, som regel indeholder temmelig meget salt. Er det et problem?

Jeg har din bog om mad og kan jo læse mig til, at små børn nærmest ikke må få salt overhovedet, og at man helst helt skal undgå at salte maden.... Jeg har desværre ikke så meget tid eller energi til at lave tingene selv fra bunden, men vil selvfølgelig heller ikke fylde ham med industri-pålæg, hvis hans system ikke er klar til det endnu, så vil bare lige høre din mening.

På forhånd tak for svar.

Bedste hilsener,
Nuala

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne